Callant neemt Apers & co over en versterkt zich met Henri Steyaert

24 november 2022 | Algemeen

Zowel de overname als de versterking met Henri Steyaert passen in het nieuwe strategisch vijfjaren plan waarmee verzekeringsmakelaar Callant zich in de toekomst verder wil richten op de KMO markt en die van de vrije beroepers. Voor Callant is de overname van de groep Apers de 21ste in haar 31 jarig bestaan.

Kantoor Apers is een kantoor opgericht in 1983 door Paul Apers die door de jaren heen een 6 tal kantoren in de regio Antwerpen heeft overgenomen. Het clienteel is vooral KMO klanten alsook Antwerpse bourgeoisie met grotere herenhuizen.

Net zoals Callant kan ook Apers bogen op een rijke traditie en een waarden-gedreven aanpak, wat de overname logisch en praktisch maakt. In dat groeiproces blijft Callant trouw aan de missie waarmee ze al jaren haar klanten bedient: Als betrokken makelaar de klant levenslang ontzorgen, op elk vlak.

Die missie richt zich de komende jaren in toenemende mate op KMO’s en vrije beroepers. Hun belang als klant is dat ze op vlak van hun verzekeringen en financiële adviezen niet voor verrassingen komen te staan en vanuit een gemoedsrust hun leven en werk kunnen organiseren.

Na de integratie van de groep Apers in het kantoor van Callant Antwerpen (Frankrijklei 112 bus 4, 2000 Antwerpen) wordt het belang en de impact van Callant in de Antwerpse regio nóg groter. Met deze overname verstevigt Callant zijn positie in de top 10 van Belgische makelaars en zal het de komende jaren blijven inzetten op interne en externe groei.

Om dit te realiseren staat de ‘connectivity’ met de klant dan ook centraal. De verwachtingen omtrent en de beleving van de geboden diensten en oplossingen zijn belangrijke maatstaven voor de toekomst bij Callant. Het verwerven van dergelijke inzichten komt mede tot stand op basis van contact met en feedback van de klant, op regelmatige basis, zowel binnen als buiten de professionele sfeer. “De verbinding die we als sportiefste makelaar met onze klanten maken in de tribune van een voetbalmatch, topkoers of de zeer gesmaakte CEO events zijn voor Callant belangrijke contactmomenten om het perspectief en de inzichten van onze klant beter te leren kennen.”

Het is de ambitie van Callant om vanuit die inzichten nog meer te focussen op kwaliteit binnen de verzekerings-specialisaties waarbij klanten bediend worden vanuit een één op één relatie met zowel hun vaste Accountmanager als hun vaste dossierbeheerder, aangevuld met een expert of specialist per tak op afroep. Advies op maat wordt daarbij de norm.

Diezelfde inzichten bepalen ook de focus van de Human Resources afdeling in de organisatie van hun toekomstige rekruteringsinspanningen en opleidingsprogramma’s. Deze zijn gericht op doorgedreven kennis én connectivity met de klant.

Callant trekt Henri Steyaert (ex CEO Marsh BeLux) aan als Chief Strategy Officer

Callant is een familiebedrijf waarbinnen waarden zoals integriteit en transparantie belangrijk zijn en blijven in de toekomst. In het kader van de vernieuwde strategie kan ook een doorgedreven professionalisering niet ontbreken. In dat opzicht zal Henri Steyaert de positie van Chief Strategy Officer op zich nemen.

Henri Steyaert heeft zijn strepen onder andere verdiend als CEO van Marsh Belux. Zijn ervaring om een bedrijf zowel strategisch als operationeel te aligneren met de missie en visie van dat bedrijf zijn de grote troeven die hij met zich meebrengt.

Samen met het directie comité zal hij mee de lijnen uittekenen op vlak van klantensegmentatie en de daarbij horende service level agreements. Hij zal mede instaan voor de ontwikkeling van customized producten en IT tools via strategische deelnames in myFaro, Keypoint en BrokerCloud. Ook het verdiepen van de eerder vermelde connectivity met de klant die moet leiden tot een ‘experienced customer intimacy’  staat hoog op zijn agenda. Op die verschillende vlakken zal hij er bijkomend op toe zien hoe dat geheel moet worden uitgerold en opgevolgd.

Met deze vernieuwde strategie en organisatie wil Callant de komende vijf jaar een verhoging in omzet realiseren van € 150 mio naar € 250 mio premievolume. Qua bedrijfsvitaliteit mikt Callant daarbij op een 20% EBITDA. Dat biedt de nodige marge naar de stakeholders om te blijven investeren in een kwaliteitsstrategie waarbij, voor de klant, de dienstverlening voor, tijdens en na het advies centraal staat.

Lees ook in …

Meer info? Vraag een gesprek.